Monday, April 02, 2007

Bebis..

Jag är gravid. I vecka 12.
Jag har mått sjukt illa. :(
Fortfarande lite sjösjuk och måste småäta hela tiden för att inte däcka av illamående. Det suger.
Johan kom hem i lördags kväll. Han lagade mat igår kväll och hämta vatten när jag inte orkade gå upp ur sängen. Det känns så sjukt lyxigt att inte behöva ta hand om sig själv helt ensam längre. Jag skulle aldrig palla att vara ensamstående och gravid/mamma. Man känner sig som den mest övergivna på jorden och det spelar ingen roll hur mycket vänner och familj man har som vill ställa upp, man vill bara få ha sin man hemma som kan pyssla om en.

Var på frukostbuffé hemma hos stina igår. Det var så sjukt lyxigt. Jag, Lotta, Emily och Anna var bjudna och det var jättemysigt. Vi pratade mycket om föräldrar och barn. surprise surprise. Dom ser min mage och sen kan dom inte tänka på nåt annat. ;P

Så nu har jag outat. Alla släktingar vet nog vid det här laget och dom flesta som jag träffat sen jag blev gravid har också fått veta.

Om det blir en tjej vill johan att hon ska heta cornelia. Och om det blir en kille kanske Thim. Vi får se. Vi har många månader på oss att ändra oss.

3 Comments:

  • Grattiiiisss!!! Kommer bli sjukt söt bäbis!!!! /Nana

    By Anonymous Anonymous, at 8:16 AM  

  • This comment has been removed by the author.

    By Blogger ed, at 11:46 AM  

  • Grattis!! Yay for bebbe!
    /Edith

    By Anonymous Anonymous, at 8:39 AM  

Post a Comment

<< Home


Namn: Elvira
Ålder: 26
Familj: Johan och vår katt Sumomo.
imood: The current mood of Elviran at www.imood.com





Min andra blog:
+ Om Johan

Bloggar jag läser:
+ Alli (tillfälligt slutat blogga. :[)
+ Anna
+ Karalin & Dreas
+ Mommy A






Powered by Blogger