Tuesday, February 27, 2007

Tokyo by night

Igår var jag i shinjuku när johan var på jobbet. Jag var inne lite tidigt så jag fick driva runt lite först. Jag var framme vid 9.30 och affärerna oppnar vid 10. Jag gick bort till misudo och åt en angle cream. Den var inte lika god som jag minns den.. Sen försökte jag hitta muji men jag var på fel gata (kom vi fram till när jag pratade med johan om det på kvällen). Vid 10 gick jag till sakuraya och köpte en japansk laddare till min kamera. Sen till gick jag till Mylord och åkte hissen upp o ner mellan 1an och 2an till klockan 11 när resturangplanen högst upp öppnade. Det var flera japaner som åkte hiss med mig i ungefär 15 minuter innan det gick att åka upp till 8an. hehe
Det var bland det lustigaste jag vart med om på mycket länge. ;)
Jag åt på den italienska restaurangen där som har mumsig mozarellatomat pasta. Det var grymt gott. Sen gick jag till Tokyu hands och köpte en kalender och kalender klistemärken. Den är skit fin och väldigt tunn. Helt perfekt. ^^

På kvällen när johan kom hem gick vi på koreansk resturang. Jag åt gyoza igen för bibimban hade böngroddar i sig och jag kräktes sist jag åt det. :(
Det var ett supermysigt ställe och det fanns god mat. Man blir lite förvånad av hur bra service det är på restuaranger i japan. Det är väldigt trevligt. ^^


I morse var jag ute klockan 3 på morgonen och promenerade. Jag hittade min favorit dricka från drickautomaten precis utanför huset (johan visade den igår) och den har fått ny förpackning.

Sen tog jag massa bilder när jag var ute o gick. Bland annat på en Koban (polishus som finns i var och vartannat kvarter i hela tokyo, där det sitter en snäll polisman som kan hjälpa en att hitta vägen och sånt) som såg ut som ett litet torn som stack ut ur en fasad. Väldigt gulligt.
Jag älskar japan. :)

1 Comments:

  • kom igen! skriv mer. mer foton! vad gör ni? hur mår ni? puss

    By Anonymous Anonymous, at 2:36 AM  

Post a Comment

<< Home


Namn: Elvira
Ålder: 26
Familj: Johan och vår katt Sumomo.
imood: The current mood of Elviran at www.imood.com





Min andra blog:
+ Om Johan

Bloggar jag läser:
+ Alli (tillfälligt slutat blogga. :[)
+ Anna
+ Karalin & Dreas
+ Mommy A






Powered by Blogger