Tuesday, February 06, 2007

Minnen!

Snodd Här!

Minnen.. Jag har sjukt dåligt minne, så jag tror att jag kommer bli rättad. ;P
(har förresten bestämt mig för att börja blogga på svenska igen.)

För tio år sedan

* Gick jag i ettan på gymnasiet.
* Var jag en riktig hippie med utsvängda jeans och ägde bara second hand kläder.
* Blev jag fortfarande kär i killar ur skolkatalogen, utan att någonsin ha träffat dom.
* Började jag bli ett galet foto tokigt freak som aldrig syntes utan en kamera runt halsen.

För fem år sedan

* Var jag väldigt smal (Efter mycket jobb på vikt väktarna)
* Mådde jag jätte bra och kände att livet skulle bli underbart.
* Föddes min brorson och min beundran för min lillebror växte till helt overkliga dimensioner.

För tre år sedan

* Pluggade jag flitigt japanska och drömde om att flytta till Japan och aldrig komma hem.
* Började vi planera att faktiskt flytta dit och förberedde oss ordentligt.
* Tyckte att framtiden såg väldigt ljus ut.
* Ville inte lyssna på råd om att inte måla upp Japan som drömlandet jag hade i fantasin och efter semester resorna..

För ett år sedan

* Bodde jag och J i japan och studerade japanska på heltid med CSN! <3
* Blev jag galen på hur annorlunda japaner beteers sig, och visste inte om jag skulle klara av en dag till.
* Svettades jag tills jag trodde jag skulle avlida under sommarn och frös till en isbit om vintern. Dumma oisolerade lägenhet. : /
* Ville jag bara flytta hem till sverige och gifta mig och skaffa barn pronto!

För en månad sedan

* Började jag planera in vårt sexliv efter min ägglossnings kalender. ;P
* Började jag äta frukost ordentligt! (vilket jag inte har gjort på över 10 år, är verkligen inte en frukost människa.)
* Fick jag mitt nya ID kort med samma efternamn som J. <3
* Gick jag runt och grät mycket för att J skulle åka bort i 2 hela månader!

För en vecka sedan

* Bara 1 dagar efter att J hade åkt bestämmde jag att jag skulle åka och hälsa på under 2 veckor av dom 2 månaderna han är borta.
* Grät jag varje dag när jag och J var tvugna att lägga på, på skype.
* Fick jag en konstig smak i munnen som inte går bort. : /

I går

* Var jag på J's lillasyster A's födelsedags middag.
* Var jag trött HELA dagen och ville bara sova.
* Satt jag vaken till 1 på natten för att få en chans att prata med J.

Idag

* Var jag på ett väldigt spännande informations möte!
* Sov jag middag mellan 1 och 4.
* Fikade jag med Anja. <3


I morgon

* Ska jag jobba. :(
* Ska jag köpa ingredientser till Fattiga riddare! (en variant som är mer lik french toast)
* Ska jag ringa ett väldigt viktigt samtal. ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Namn: Elvira
Ålder: 26
Familj: Johan och vår katt Sumomo.
imood: The current mood of Elviran at www.imood.com





Min andra blog:
+ Om Johan

Bloggar jag läser:
+ Alli (tillfälligt slutat blogga. :[)
+ Anna
+ Karalin & Dreas
+ Mommy A






Powered by Blogger